реферат музичні здібності їх формування та розвиток
Проблемі формування і розвитку музичних здібностей присвячена значна кількість досліджень. Філософи розглядали її у площині загальних закономірностей перетворюючої діяльності людини (А. Арсеньєв,. Буров, М. Каган,. Лосєв та ін.). Соціологи вивчали питання зумов-леності музичних здібностей належністю до певних соціальних груп (А. Сохор, Р. Тельчарова,. Цукерман, І. Юдкін та ін.) Здібності людини – це внутрішні умови її розвитку, які, як і інші внутрішні умови, формуються під впливом зовнішніх – у процесі взаємодії людини і зовнішнього середовища. Але, як підкреслював Н. Лейтес, здібності не можуть бути просто привнесені ззовні: вони завжди несуть на собі відбиток індивідуальності [5,. 5–6]. Музичні здібності, їх формування і розвиток – це одна з найцікавіших проблем, що привертає увагу дослідників протягом багатьох років. Вивчення цієї проблеми насущно у зв'язку з тим, що розвиток музичного смаку, емоційної чуйності в дитячому віці створить фундамент музичної культури людини в майбутньому. Інші методичні матеріали на урок Музика скачати. Музичні здібності і їх класифікація. Музична пам'ять і ритм як складові музичних здібностей Формування і розвиток здібностей людини неможливо без оволодіння їм продуктами людської культури, без засвоєння здібностей багатьох поколінь, які зафіксовані в культурній спадщині. Оволодіння досягненнями суспільного розвитку, "переклад" з в «свої» здібності здійснюються через інших людей, тобто в процесі спілкування, що є за своєю функцією процесом виховання Більш того, розвиток здібностей визначається не стільки продуктами людської культури, скільки діяльністю людини по їх присвоєння. Здібності людини розвиваються в діяльності. розвиток музичних здібностей дітей на початковому етапі музичної освіти. Выдержка. Похожие работы. Помощь в написании Здібності - це індивідуальні особливості особистості, які є суб'єктивними умовами успішного здійснення певного роду діяльності, що не зводяться до знань, умінь, навичок, виявляються у швидкості, глибині, міцності оволодіння способами і прийомами діяльності. Найважливішою в теорії здібностей є проблема їхнього розвитку — Формування уявлень про типи побудови музичного твору, їх смисловим навантаженням. — Подання музичної форми як основного напрямку думки, зосередження в процесі слухання творів і спостереження музичного образу за допомогою знань про конструкцію твору. Вплив сучасної музики на формування музичної культури учнів Розвиток сучасного музичного мистецтва та основних його напрямків. (курсова робота). Зміст Музика активізує розумові здібності, а також працездатність та зосередженість, здатна розвивати та підвищувати інтелект людини. Звукові вібрації стимулюють кровообіг, емоційний тонус. Під дією ритму активізується дихання, збільшується вентиляція легенів. Розвиток музикальності є неодмінною умовою формування музичної культури дітей. Під музикальністю розуміють сукупність здібностей, необхідних для успішної музичної діяльності. Основна ознака музикальності – переживання музики як вираження певного змісту. Музичне переживання за своєю суттю є емоційним переживанням, оскільки поза емоційним станом зміст музики осягнути не можна. Українські реферати та твори » Педагогика » Розвиток музичних здібностей. Реферат Розвиток музичних здібностей. Категория: Педагогика. ЗМІСТ. Досить ефективними для формування інтонаційно-слухового досвіду дошкільнят є наступні прийоми: зіставлення музичних творів: контрастних творів одного жанру, п'єс з однаковими назвами, контрастних творів, що передають різні почуття і настрою; використання карток В«колір - настрійВ»; порівняння різних інтерпретацій виконання одного і того ж твору (наприклад, власне виконання та аудіозапис); порівняння двох варіантів виконання: сольного і оркестрового. Всі зазначені прийоми можуть сполучатися один з одним і варіюватися. Музичні здібності є щодо самостійний комплексиндивидуально-психологических властивостей. Вони можуть зберігатися після втрати розумових здібностей через психічних захворювань, і навіть може бути люди, котрі страждають слабоумством. Іноді сукупність музичних здібностей позначають загальним поняттям "музикальність". За визначеннямБ.М. Теплова, музикальність є комплексиндивидуально-психологических особливостей, потрібних для занять музичної банківською діяльністю та до того ж час що з будь-яким виглядом музичної діяльності. Але такий визначення музикальності не враховує деяких тонких як. Незважаючи на досягнення психології і педагогіки музичної творчості, в цій сфері багато невирішених проблем. Музичну творчість заперечують ті, кого цікавлять питання загальної освіти. Окремі музиканти заявляють про неможливість творення музики без знань основ композиції, про небезпеку формування дилетантів. Вони вважають, що це стоятиме на перешкоді конкретним музичним досягненням і не формує основних музичних здібностей, зокрема мелодичного і гармонійного слуху, відчуття ритму, музичних уявлень. У формальному підході до справи, здібності можуть бути втрачені або залишатися невиявленими, і нав. Розвиток музичних здібностей молодших школярів. ВСТУП. Розвиток у школярів здатності повноцінно сприймати музику здійснюється за двома тісно пов'язаними між собою напрямами. Перший - це розвиток у широкому плані, коли у дітей формується здатність розуміти роль і місце музики в житті людини, її багатство і різноманітність, а також усвідомлювати і систематизувати музичні враження, що отримані з навколишнього життя Формування в учнів здатності розуміти музику, розбиратися в ній - найважливіше завдання вчителя музики, яке має реалізовуватись систематично, послідовно і потребує значного часу. Сприйняття музики являє собою єдність емоційного та свідомого, почуттів і розуму. Здібності музичні (музичні здібності) - здібності, що відносяться до розряду спеціальних, що характеризують ступінь оволодіння музичною діяльністю. З часу офіційного існування психології як науки проблема музикальності і музичних здібностей не перестає втрачати гостроти та актуальності. Що таке музикальність?. До даного моменту розвитку музичної психології існує величезний ряд найрізноманітніших класифікацій структури музичних здібностей (C. Seashore, J. Kries, Б. М. Теплов та ін.). Структура музичних здібностей Карла Сішора Однією з всеосяжних і диференційованих є класифікація Карла Сішора, який виділяє 25 музичних здібностей. Музичні здібності формуються і виявляються тільки в процесі музичної діяльності. Наявність певного фонду знань, умінь і навичок не дає можливості досить повно характеризувати музичні здібності. Вирішальне значення має швидкість і якість придбання цього фонду Буває так, що яка-небудь спроможність відстає у розвитку, то це може гальмувати і розвиток інших здібностей. Тому, визнаючи динамічність і розвиваємість музичних здібностей безглуздо проводити будь-які разові випробування і на підставі їх результатів пророкувати музичне майбутнє дитини. На думку Л.С. Виготського, потрібні постійні спостереження за дітьми з проведенням діагностичних зрізів розвитку. Розвиток музичних здібностей – одне з головних завдань музичного виховання дітей дошкільного віку. Кардинальний для методики музики є питання про природу музичних здібностей: чи являють вони собою природжені властивості людини або розвиваються в результаті дії навколишнього середовища навчання і виховання. У кожної людини є оригінальне поєднання здібностей визначальні успіх протікання тієї або іншої діяльності. У людини є і загальні здібності, що виявляються в різних видах діяльності. Музика – це рух звуків, різних по висоті, тембру, динаміці, тривалості, певним чином організованих в музичних. Розвиток музичних здібностей – одне з головних завдань музичного виховання дітей дошкільного віку. Кардинальний для методики музики є питання про природу музичних здібностей: чи являють вони собою природжені властивості людини або розвиваються в результаті дії навколишнього середовища навчання і виховання. У кожної людини є оригінальне поєднання здібностей визначальні успіх протікання тієї або іншої діяльності. У людини є і загальні здібності, що виявляються в різних видах діяльності. Музика – це рух звуків, різних по висоті, тембру, динаміці, тривалості, певним чином організованих в музичних. Проблема розвитку музичних здібностей у науковій літературі. Найважливішою в теорії здібностей є проблема їхнього розвитку Здібності - це індивідуальні особливості особистості, що є суб'єктивними умовами успішного здійснення певного роду діяльності, не зводяться до знань, умінь, навичок, виявляються у швидкості, глибині, міцності оволодіння способами й прийомами діяльності Виконання і вдале завершення нового, складнішого руху сприяє формуванню позитивних рис характеру учня: уваги, наполегливості, сміливості. Про роль моторики в розвитку музичних здібностей говорив І. Сєченов: „Я не в силах подумки проспівати собі лише звуками, а співаю завжди м'язами; тоді пригадуються і звуки. Творчий характер музичного виконання активізує розвиток всіх музичних здібностей дітей, а тим самим і розвиток у них загальної музикальності. У нашій країні проблему розвитку творчості вирішують шляхом створення спеціалізованих шкіл, творчих об’єднання, різних конкурсів Для кращого формування стильових уявлень на основі розуміння історичних процесів розвитку музичної культури пропонуємо звукову вікторину, у ході якої послідовно демонструються фрагменти творів відомих композиторів, що мають яскраво виражений індивідуально-творчий стиль. Учні повинні з наданого переліку визначити стильовий напрям і прізвище композитора, аргументувати свій вибір. Здібності людини – це внутрішні умови її розвитку, які формуються під впливом зовнішніх умов у процесі взаємодії людини і середовища Принциповим для нашої роботи є розгляд проблеми формування музичних здібностей як єдиного взаємозалежного та взаємозумовленого комплексу, який представлений такою структурою: музично-слухові здібності (ладове чуття, музично-ритмічне чуття, музично-слухові уявлення), музично-естетичні здібності (емоційно-пізнавальні та раціонально-пізнавальні) та здібності до музичної діяльності (здібності сприймання, виконавські та творчості здібності). Поняття здібності. Соціогенетична та біогенетична концепції формування здібностей. Загальні та спеціальні музичні здібності. Зв᾽язок понять «здібність» та «діяльність». Ступені розвитку та прояву здібностей (обдарованість,талант, геніальність тощо). Музикальність та музична обдарованість. Вивчення проблеми формування, розвитку та діагностики музичних здібностей. Основні музичні здібності, їх характеристика. Тема 2. Звуковисотний слух. Темброво-звуковисотна характеристика та висота звуку у власному значенні.
реферат музичні здібності їх формування та розвиток
Коментарі
Дописати коментар